【実体験】Amazon輸出でトラブル「箱には何も入っていなかった」page3【その後の顛末】

3月に書いた『Amazon輸出でトラブル「箱には何も入っていなかった」』の件のその後の顛末をお話しします。

前回の記事の通り、クレーマーのAmazonマーケットプレイス保証申請が却下されたことで、一見落着したかに思いました

しかし終わりではなかった…

Amazonマーケットプレイス保証申請が却下されてから3週間後、クレーマーはチャージバック申請というものを仕掛けてきました。

記事①:【実体験】Amazon輸出でトラブル「箱には何も入っていなかった」【詐欺業者!?】

記事②:【実体験】Amazon輸出でトラブル「箱には何も入っていなかった」page2【返金請求の連発】

チャージバック申請とは?

チャージバック申請とは、Amazonで商品を購入したユーザーが、(Amazonではなく)クレジット会社に対して返金申請をしたものです。

今回はクレジット会社がAmazonに対し返金請求を行います。Amazonはセラーに対しその旨を通知し、対処を求めます。

セラーはチャージバック申請の通知を受け取ったら、Amazonを経由して、クレジット会社に自分の正当性を主張しなければなりません。

Amazon:チャージバック申請

通知が来てから7日間以内に自らの訴えをまとめて返答する必要があります。

返答の方法は、通知のメールにそのまま返信すればOKです(画像などのファイルの添付も可能です)。

チャージバック申請があったことのAmazonからの通知メールの内容

(AAA-AAAAAAA-AAAAAAAA) Your Immediate Response Required: Charge Dispute Inquiry

Greetings from Amazon Payments.

We are writing to let you know that the credit card issuer has contacted us
on behalf of the buyer of the transaction listed below because the buyer
states that he or she received merchandise that was not as described.
Please request credit be issued to the buyer or explain why credit is not due.

Order date: 注文日
Order number: 注文番号
Items Purchased:
1 of (商品名) for 商品価格

Shipping Address:

顧客名
顧客住所

The easiest and quickest way to respond to this chargeback is to use online Chargeback forms.
By doing so, you will help resolve this issue faster for both you and your buyer.

Please do not reply to this e-mail if you use the online Chargeback forms.

——————————————————–
Here are instructions on how to represent your case:

* Go to your Seller Account by typing the following web address
into your browser’s address bar: www.amazon.com/sc-chargebacks

* Sign in when prompted.

* Click “Represent your case” for action-required Chargebacks and follow the instructions.
——————————————————–

If you do not use the online forms, then you must reply to this e-mail
requesting that credit be issued to the buyer or explaining why the credit is not due.

Please note that failure to respond to this inquiry within seven (7) days of this e-mail
with sufficient information, we may debit your Amazon Payments account
up to the amount of the transaction.

We appreciate your cooperation in helping resolve this matter and look
forward to receiving your reply.

Thank you for choosing Amazon.com.

Amazon.com Payments


これまでのAmazonでの顧客とのやり取りを全てコピペして提出した

私は、クレーマーとAmazonの管理画面の「顧客とのメッセージ」でやり取りした内容を全てコピペして、そのまま添付しました。

メールの初めには今回の顛末もまとめて記載しました。

相変わらずGoogle翻訳に大きく頼ったつたない英語ではありますが、こちらが伝えるべきことは全て網羅するように努めました。

以下がその英文です。

The buyer (顧客名) has been asking me to repay the payment many times.

顧客名 said that the contents of the package I sent were empty (You can check this by exchanging messages with me and 顧客名.).

The product was in the package when I shipped it.
The weight of goods is recorded in Japanese mail, and passes the customs of the United States.
It is hard to think that the package is empty.

In addition, the package is sent by EMS, which is Japanese business mail.

So I asked 顧客名 to take a picture of the condition of the package upon arrival and send it to me, but there was no response and he immediately applied for a refund to Amazon.

I also tell 顧客名 to report to USPS a package damage report and submit a survey application.

He and I continued to exchange messages, but he just told me to refund him, and I did not receive a decent response.

I have a distrust of his response.

There are cases of Brazil’s vicious purchaser who removes the package, requests a refund for the price and resells it.

If 顧客名 does not submit a package damage report and investigation application to USPS, refunds will not be accepted.

It is because I can not receive compensation from Japan Post if I do not receive the baggage survey results.

Also, when 顧客名 submits a survey application to the USPS, please tell him to report to me.
At the same time, I also need to submit a survey application to Japan Post.

Thank you for your continued support.

まとめると、

  • 顧客から返金請求があった際、到着時のパッケージの状態を聞いても返答がなかったこと
  • 顧客は荷物が空っぽだったといったが、荷物の重さは郵便局で記録されており、途中で盗まれたのでなければあり得ないこと。
  • USPSに調査申請を提出するように伝えても無視されたこと
  • それに対し私が不信感を持っていること。

を書いています。

ダメ押しで、中身を抜いて転売する悪質なユーザーである疑いを持っていることも書きました。

そして、EMSの控えを写真に撮った画像も添付して返信しました。

2か月後、チャージバック申請も却下された

返信してから2か月後、チャージバック申請の審査が終わり、Amazonからクレーマーの訴えが却下されたと連絡がありました。

これでチャージバック申請の問題が無事に解決しました。

実は、その1カ月半後にも、再度チャージバック申請があったんですが、すぐに却下されていました。

その時は私への連絡もありませんでした。



終りに

現在、最後のチャージバック申請を受けてから2カ月が過ぎましたが、クレーマーから再び連絡は来ていません。

今度こそ問題は解決したようです。

正直なところ、今回は仕入れ額と送料を合わせて8万円近くにのぼったため、どうしても負けるわけにはいかず踏ん張りましたが、

安い商品だったら諦めていたかもしれません。

この記事が役に立てば幸いです。

以上、『Amazon輸出でトラブル「箱には何も入っていなかった」』のその後の顛末でした。

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